khabar berita

assalamualaikum w.b.t. hehe

alhamdulillah masih diberikan nyawa oleh Allah yang satu. alhamdulillah. hai lamanya tak update blog kan. almost berbulan-bulan jugak lah aku tak update blog. busy + malas + study = memang tak jadi update blog. hahahaha..sampai lah hari ni aku rasa macam tetibe rajin nak buat blog. eh nak buat blog pulak dah. blog dah buat tapi TAK UPDATE . *ketawa sambil nangis* hhahahaha. okay malam ni aku akan update blog aku ye. tengah type ni haa. hehe. rajin betol tengah malam macam ni nak update blog. hahaha. selalu aku update twitter je. kejap-kejap tweet tu , kejap-kejap tweet ni. biase lah orang muda. tak matang lagi mcm ni la. hehe.


alhamdulillah aku setakat ni sihat walafiat. hehehe and jugak aku dah habis semester 4. yeahhhh. so lepas raya nanti aku akan daftar masuk ke sem 5. uishh kejap je masa weh. tup-2 nak habis dah diploma. tahun ni habis belajar , next year buat practical lepas tu khawin. hahaha. in shaa Allah ade jodoh kita khawin ye awak. hehe. selama 4 semester macam-macam ragam orang dah aku lalui , perangai orang tu orang ni , keje group esaimen tu semua quiz , test pastu final exam. macam-macam weh. sampai kadang diri ni banyak kali jatuh terduduk. nak bangkit balik ya Allah susah yg amat. tapi alhamdulillah ade kawan-kawan aku yg sllu ade dgn aku. dgr aku cerita semua. banyak kali jugaklah aku menangis selama 4 semester ni . menangis bermacam-macam sebab. sedih wehh. ingat balik memang sedih. dah tak nak igt kisah lama. hehe.


kita bukak buku baru. iaitu buku sem 5. tapi daftarnye belom. hahahaha. lepas raya baru daftar. in shaa Allah if takde halangan in shaa Allah aku akan sambung ke sem 5. hehe. lagi satu sem je. lepas tu habis dah. banyak benda aku belajar. jatuh, bangun balik , jatuh lepastu bangun balik , and lepas tu jatuh lagi , susah weh.. bukan senang nak bangkit tu. hanya Allah s.w.t. shj yang tahu perasaan time tu. alhamdulillah sekarang aku jadi diri aku sendiri. bukan tiru orang lain. aku cuba perbaiki diri aku balik. banyak sangat silap aku buat. ye laa manusia sentiasa buat salah kan and sebab tu kita kena selalu mintak ampun dekat Allah. and kita cuba jangan ulang lagi salah lama tu. kena control diri kita . hanya kita sendiri yg tahu diri kita macam mana. bukan orang lain. hehe. 


sekarang aku cuba hijrahkan diri aku balik , iaitu HATI. yess HATI. bab hati ni memang kena kawal betol-betol. silap kawal naiya kau nanti. haa jangan main-main dengan hati ni. lagi-lagi hati perempuan. ahhahahha. okay-2 gurau. hehe. yess aku cuba baiki hati aku balik. hati yg bersih , hati yg sentiasa igt Allah. bukan selalu ingat benda yg lagha je. okay aku cuba. yeahhh and korang pun kena cuba jugak ye. sama-2 kita berusaha.. yeahhh..in shaa Allah. 


sekian .
ikhlas , isma.  


gambar ni time nak present project english. hhaha
 

Comments

Popular Posts