Tenang

.Assalamualaikum w.b.t.


hari rabu lepas aku pegi masjid india. tetibe hati aku nak pegi sana. mungkin sebab aku rase pressure tinggi sangat dalam kelas pastu aku decide nak pegi masjid tu. aku nak duk situ nak tenangkan fikiran aku. aku tak tau la kenape hari rabu lepas aku rase macam down sangat-sangat pastu rase macam ade batu atas kepala aku. pressure aku kalo boleh ukur aku rase level paling tinggi kot. kot lah. tak tau kan.



pagi tu kelas aku pukul 8 pg. and aku terbangun lewat sebab tu aku tak suka sangat kelas awal pagi ni. hahaha. konfem akan terlewat sikit. sikit je la tak banyak. hoho. and pagi tu jugak subjek finance. subjek yg paling aku takut jugaklah. aku kena buat betol-betol time exam nanti subjek ni. in shaa Allah. doakan aku. 



kelas aku sem ni jadi random. campur semua dari section 1 sampai section 4. and sem ni aku dapat masuk section 4. aku rase macam insekiyo sikit la bila duduk dalam kelas dengan budak-budak pandai ni. ermmm korang tahukan perasaan tu macam mana. tengok diorang dalam kelas pun dah insekiyo. belum nak start belajar sama-sama lagi tau. ahahahahha. 




pagi tu kelas finance belajar pasal cash budget. mula-mula aku okay lah. boleh faham sikit pastu bila masuk bab latihan. ermmm macam dah gelabah sikit. haha. entah lah aku pun takde geng sangat dalam kelas tu. tak berape close dgn budak kelas. dulu ade la sorang tapi dia dah masuk kelas lain. nak buat macam mana kan. terpaksa la jadi lone ranger. hahahha. 



lepas tu bila dah start buat latihan tu semua orang macam nak cepat. kira kemain cepat. aku macam nak gi mana cepat-cepat weh. rilek r. tapi aku ckp sendiri la dalam hati. kan aku cakap kat luar tak pasal-pasal kena bash. kalo aku ade geng takpe gak. ni aku sorang. cemana tu. pastu bila dah semua macam nak cepat aku  mula pressure. stress sebab dengan keadaan sekeliling yg nak pastu aku punya latihan pun kira-kira tak dapat sama amount dgn diorang semua. so aku macam ya Allah stressnya. aku rasa macam pressure time tu tinggi sangat. first time aku rasa macam tu. aku pun tak tau la kenape jadi macam tu. aku try tenangkan diri aku tapi aku tak boleh. so aku decide lepas habis kelas aku nak gi masjid. aku nak duduk dalam tu. nak duduk tenangkan diri aku.




aku tau aku slow sikit macam susah sikit nak pick up ape yg belajar dalam kelas. tapi aku tetap akan usaha supaya aku boleh paham benda tu. in shaa Allah. Allah ade , Allah akan bantu. kalo korang pun macam aku jangan rasa macam korang tak leh nak bawak subject or course yg korang ambik. Allah dah tetapkan utk kita ambik subject/course tu. mesti ade hikmah disebaliknya. kan. hehe. so ayuh la kita berusaha. jgn cepat stress. Allah ade. ingat tu. :)



kita usaha , Allah yg tentukan segalanya. so jangan cepat give up. aku cakap macam ni pun utk diri aku jugak. kadang aku selalu jugak cepat je give up. hidup ni penuh dengan cabaran. so kita kena hadapi cabaran tu. okay :) . peace. 



time aku jalan sorang-sorang hari rabu tu, first time aku keluar sorang pegi kl . selalunya aku keluar dengan housemate aku. hari tu aku macam aku nak sorang diri. aku tak nak orang lain ade. biar aku sorang. sorang dengan bermonolog. bila aku dah sampai kat masjid aku rasa macam ya Allah sungguh time tu nak nangis. aku rasa pressure aku tinggi sangat. aku duduk dalam tu tenangkan diri aku. aku masuk dalam masjid tu aku rasa something yang lain. first time aku rasa macam and kalo boleh aku tak nak balik. kalau lah. aku nangis sebab banyak sangat macam beban aku tanggung keje banyak. aku macam dah penat. 



aku macam nak pegi masjid banyak kali. serius aku cakap tak rugi pegi masjid. masjid rumah ALLAH. korang akan rasa tenang bila masuk masjid. duduk dalam tu monolog dengan diri sendiri. dah banyak sangat buat keje untuk dunia , keje untuk akhirat bila kita nak buat ? aku selalu tanya macam tu dekat diri aku sendiri. kita selalu leka dengan dunia walhal kita lupa pasal akhirat. hari terakhir kita nanti macam mana.. siapa yg akan mandikan kita. ALLAHUAKBAR. FIKIRKAN LAH. 



moga kita semua dibawah lindungan Allah. ameen ya rabb. 





sekian . maaf atas kesilapan aku. 

Comments

Popular Posts