Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan




gambar google



Assalamualaikum . hee *tunjuk gigi* 

okay hai ! esok dah nak mula dah puasa . puasa di bulan yg sungguh mulia. semua orang ternanti-nanti kan bulan ni. RAMADHAN. bulan dimana seluruh umat islam kat atas dunia tak kiralah kat overseas ke dalam laut ke akan berpuasa selama sebulan. hehe. yeayyyy puasaaaaa. okay eksited lebih. ye laa sape tak eksited kan nak puasa. sebulan lak tu. tahan dari makan dan minum. bukan saje tahan minum dgn makan , tapi kita tahan jugak drpd ckp yg tk elok pastu buat perkara yg tk elok and banyak lg sebenarnya. 

aku pun tertunggu bulan ni. aku harap bulan ni puase penuh lah. hehe. aku penah terfikir sempat ke tak aku nak puase tahun ni. kita tak tahu kan ajal maut kita bila. aku berharap aku sempat berpuasa penuh tahun ni. in shaa Allah. ameen. moga dipermudahkan segalanya. ameen ya rabb. 

minggu depan pun aku nak masuk semester baru dah. sekejap je haa cuti sebulan. haihh jeles betol dgn budak U dapat cuti lame tapi apepun bersyukur lah. mujur kptm bagi cuti sebulan. hahaha.. tapi tu dh cukup dah. ye ke cukup? cukuplah kot. hhahaha. 

aku ingat lagi time kecik dulu kan masa darjah berape ntah 1 or 2 kot, abah aku cakap klo puasa penuh abah akan bg RM50 seorang. aku empat beradik. tapi time tu adik bongsu tak lahir lg. so tiga orang. hehe. aku puasa full tapi kadang tu kan aku macam dahaga yg teramat sangat.. hahaha.. aku minum air sikit. sikit je laa.. dia punya lega fuhhh..tak leh cakap lega cemana. hahahaha... sampai sekarang aku tak citer kat ayah aku pasal aku minum air sikit tu. hahaha.. ye la time tu budak-budak lagi. hahhaha..tapi dah berlalu dahh malas dah la nak citer balik. hahahaha

haa ade satu part ni... aku tak ingat dah darjah berape time tu...aku dgn family g bazar beli makanan nk berbuka ni. lepas tu dah beli semua makanan yg nak tu. masuk dalam kereta.. tau tak ape jadi? hhahahaha... aku tengah type ni pun tergelak sendiri haa.. aku ada beli ayam panggang rasenya tak silap aku la.. cemana entah aku boleh gi rasa dia punye kuah ke sos pebenda ntah yg melekat kat ayam tu. hahahahaa... lepas tu aku pikir eh aku puasa laa. hahhaaaha. pastu aku buat senyap je. tak bagitau kat sape-sape. aku tau yg bace ni konfem tergelak . aku tau sape yg tengah gelak tu. hahahaha

tapi best lah bila bulan puasa ni. pegi terawih , ade bazar ramadan pastu ade bagi bubur lambuk free tapi aku tak makan pun. hahaha. pastu ade ceramah-cerama. best r.hhee

semoga kita semua dapat manfaatkan bulan puase tahun ni dengan baik. in shaa Allah.  niat utk sebulan terus tau. nati kang lupa ke takpe sebab dah niat sebulan. hehe

sekian.

Comments

Popular Posts