2 hari lagi

Assalamualaikum. Hai.

lepas solat asar , tweeting sambil tengok tibi yg entah crita ape . lepas tu terpikir nak buat satu entry . so , here we go. 

apabila jejari runcing aku ni menari atas keyboard yg dah buruk macam kene buang dalam tong sampah ni , maka tercetusnya satu hikayat seribu satu malam yg hendak aku nak crite kat korang sume . ecehhwaahh.. hikayat seribu satu malam . *tetibe* 
ianya akan tiba suatu hari nanti . amende yg tiba ni weh ? espiem yg akan melanda diri aku dan semua batch 96 di seluruh Malaysia ini pada tahun 2013 hadapan . dalam hati *takot giler weh* tapi kat mulut *InshaAllah , everything will be fine* . yahhh!! that's me . dalam hati ni hanya Allah s.w.t. aje la yg tau betapa takotnya nak hadapi itu exam besau tu . 

bile dah usha usha tajuk entry ni mesti korang ingat espiem tu 2 hari lagi kan ? haha . bukan la weh! aku ni yg akan jadi mangsa espiem bukannye jadi mangsa makanan buaya ke apa ke . just tinggal 2 hari je lagi aku akan jadi calon espiem 2013 . nak tak nak . kene hadapi jgk nanti . lainlah kalo aku ni nak turun ke form 4 smula . konfem cikgu-cikgu yg dah mengajar aku mase form 4 2012 ni tekejut beruk sebab tengok aku still duk kelas form 4 thun 2013 nati . beruk pom tk terkejut macam cikgu-cikgu tu . haha . padahal sepatotnya duk kelas form 5 . haha . nasib badan . 

seriously , aku cakap memang aku takot sangat nak hadapi espiem tu . tapi tu la . kene hadapi jgk dengan siap siaga segala bagai macam tu yg akan cikgu-cikgu kat skolah akan kasi berlambak exercise masa kita belajar form 4 dulu . dulu time form 4 kemain aku terkinja-kinja happy sebab ingat malas nak study betol-betol . haha . jahat punya plan . tapi tu sume just plan je tk buat betol -betol . kalo dibuatnya aku betol-betol tak blajar sungguh-sungguh , konfem kpale hotak aku ni akan dipancung oleh Encik Talahat iaitu ayah aku . sume mak bapak nak tengok anak-anak dia succeed kan ? so, same la mcam mak bapak aku . diorang nak jgk tengok aku ni berjaya dlm exam espiem tu . 

nak dapat straight A's tu memang la susah kalo tak usaha weh . aku rasa ni dah perang dunia kedua . sebab ape ? sebab time PMR dulu pom aku dah perang dunia pertama . and then sekarang ni dikire perang dunia ke dua . aku nak ambik espiem so , kire perang dunia ke dua . apesal espiem ni tk digugurkan aje mcam UPSR ke PMR tu . aku pom tk ingat . kan best kalo digugurkan . ye tak ? haha . so , meh kita ramai batch 96 mintak rayuan dengan PM supaya espiem tahun ni digugurkan . hahahahahaha . 

dah lah tahun ni sejarah dengan bm kene lulus . kalo tak lulus ? ape akan jadi . cikgu akan pancung sorang- sorang sebab tak lulus punya pasal . *tipu* sejarah dengan bm aku okey lagi . tapi tu la . aku takot bila naik form 5 nati tak boleh nak fokus . haha . tapi InshaAllah tidk akan terjadi mcm tu . aku yakin aku akan fokus dlm kelas biar apa pun halangan yg mendatang tak kisah la ribut ke taufan ke atau tsunami sekalipun . haha .

tapi nasib baik sejarah ade kertas 3 . kertas 3 boleh tengok buku teks . tapi bagi aku nk tengok buku teks time exam tengah berjalan tu rasenya tak kot . aku lebih suka buat  nota dulu . baru syok tulis panjang - panjang . haha . apesal bm takde kertas 3? kalo ade pom nak tulis amende dlm kertas 3 bm tu nati . kertas 1 and 2 pom dah cukup selengkap-lengkapnya macam lepas makan . mesti perot akan rase lengkap lepas makan sebab dipenuhi dengan makanan-makanan yg kau lantak sampai tk ingat dunia tu kan .

nasihat aku untuk mangsa-mangsa espiem dan pemangsa espiem tu , tahun ni jangan ingat nak main twitter je weh . blaja pom kene rajin macam korang online twitter tu . celik mata terus cari handphone sebab nak on twitter just nak update status "good morning" . so , blaja pom kene macam tu jgk . celik je mata terus cari buku and buat ape yg patot dgn buku tu . bukannya g sumbat dalam mulut korang tu . haha . okay . so , same-same la kita berjuang ye , batch 96 akan fighting ! hehe . 

Assalamualaikum. kbye!


Comments

Popular Posts